تماس با دانشگاه : 14-33660011-031    فاکس : 33660088-031
۹:۵۰ سه شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
Language : FA |
خانه / هدایت تحصیلی / راهنمای جامع پذیرش

راهنمای جامع پذیرش

شرایط ورود به دانشگاه
  • نداشتن منع نظام وظیفه برای برادران
  • دارا بودن شرایط صلاحیت های عمومی
  • قبولی از طریق آزمون ورودی شامل آزمون سراسری پزشکی و غیرپزشکی ، آزمون کارشناسی ارشد و آزمون دکترای تخصصی
  • پذیرش بدون آزمون از طریق سایت Azmoon.org ، شرایط ممتازین و نخبگان ، جذب دانشجویان خارجی ، پژوهش محور و …
  • دارا بودن مدرک مقطع پایه ( آخرین مدرک مقطع قبلی که پذیرفته شده در آن فارغ التحصیل شده است ) ، اصالت سنجی مدرک پایه ، اعتبار سنجی مدرک مقطع پایه و تطابق مشخصات و مختصات مدارک مذکور .
  • رعایت مقررات منع تحصیل همزمان

نـکته :      

  • تنها مرجع اعلام اسامی پذیرفته شدگان در دانشگاه آزاد اسلامی ، مرکز سنجش و پذیرش سازمان مرکزی است .
  • جذب دانشجو نیز براساس دفترچه راهنمای سازمان سنجش وزارت علوم و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاداسلامی است.

راهنمای ثبت نام

• روند کلی ثبت نم اینترنتی به شرح زیر می باشد :

۱) ورود به بخش شروع فرایند ثبت نام

۲) تکمیل فرم های ثبت نام شامل :
    – فرم اطلاعات آزمون
    – فرم اطلاعات اجتماعی
    – فرم اطلاعات سازمان پوشش دهنده
    – فرم اطلاعات فردی
    – فرم اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی
    – فرم سایر اطلاعات مورد نیاز

۳) ارسال فایل تصویر پرسنلی ۴*۳ با فرمت jpg و حداکثر ۷۰ کیلو بایت

۴) ارسال فایل تصویر صفحه اول شناسنامه ، کارت ملی (پشت و روی کارت ) با فرمت jpgحداکثر ۱۰۰ کیلو بایت

۵) ثبت نهایی اطلاعات فرم های تکمیل شده

۶) ارسال فایل مربوط به آخرین مدرک تحصیلی با فرمت jpg و حداکثر ۵۰۰ کیلو بایت

    – پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی پیوسته و رشته های علوم پزشکی : ارسال فایل اسکن شده مدرک پیش دانشگاهی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل دوره پیش دانشگاهی

    – پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد : ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کارشناسی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی

    – پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ناپیوسته : ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کاردانی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی

– پذیرفته شدگان مقطع دکترای تخصصی: ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کارشناسی ارشد و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی

۷) ارسال فایل مربوط به وضعیت نظام وظیفه برای پذیرفته شدگان پسر با فرمت jpg وحداکثر ۱۰۰ کیلو بایت : در این قسمت با مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه (پایان خدمت ، معافیت ، مشمول و …) ضمن تکمیل اطلاعات خواسته شده باید فایل اسکن شده یکی از مدارک زیر را ارسال کنید.

    – کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دایم (رو و پشت کارت)
    – گواهی موافقت با ادامه تحصیل برای نیروهای مسلح از یگان مربوطه
    – گواهی موافقت با تحصیل برای مشمولان متعهد خدمت در وزارتخانه‌ها و سازمان ها (مانند آموزش و پرورش)
    – گواهی اشتغال به تحصیل از حوزه علمیه مربوطه با درج شماره معافیت تحصیلی و موافقت با تحصیل فرد در دانشگاه برای طلاب
    – کارت شناسایی برای اتباع خارجه

آن دسته از پذیرفته شدگانی که مشمول هستند باید پس از تایید مدارک نظام وظیفه توسط دانشگاه و پرداخت شهریه فرم درخواست معافیت تحصیلی خودرا برای ارائه به پلیس ۱۰ + از طریق همین سامانه دریافت و تا پایان مهر ماه به دفتر نظام وظیقه حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه واقع در ورودی دانشگاه جنب دانشکده حقوق تحویل دهند ضمنا تصویر معافیت تحصیلی را برای خود نگهداری نمایند.

۸) در این قسمت اولین مرحله از ثبت نام شما به اتمام می رسد و باید منتظر اعلام نتیجه آن از طریق دریافت پیام کوتاه باشید. در صورتیکه اطلاعات و مدارک ارسالی قابل قبول باشند وارد مرحله بعدی که پرداخت شهریه می باشد خواهید شد و در غیر اینصورت پس از دریافت پیام کوتاه باید به همین سایت مراجعه و اشکالات مطرح شده را برطرف کنید و مجددا منتظر تایید اطلاعات و مدارک ارسالی بمانید.

۹) پرداخت شهریه علی الحساب : در این مرحله باید شهریه علی الحساب اعلام شده را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایید. در صورتیکه پرداخت شهریه به طور کامل انجام شود بلافاصله پیام کوتاهی مبنی بر تایید پرداخت شهریه برای شما ارسال خواهد شد و می توانید با مراجعه به قسمت مشاهده برگه تاییدیه ثبت نام ، فرم تاییدیه ثبت نام خود را چاپ بگیرید. اطلاعات موجود در این برگه مهم است و در حفظ و نگهداری آن دقت کنید. در صورتیکه شهریه پرداختی کامل نباشد با ارسال پیام کوتاهی برای شما درخواست پرداخت مابقی شهریه خواهد شد.

۱۰)توجه داشته باشید شهریه اعلام شده صرفاْ بر اساس دروس نظری محاسبه شده و هرگونه تغییر در دروس باعث تغییر در شهریه می گردد و ملزم به واریز آن خواهد بود.

۱۱) چاپ تاییدیه ثبت نام : با مراجعه به قسمت مشاهده برگه تاییدیه ثبت نام ، می توانید فرم تاییدیه ثبت نام خود را چاپ بگیرید. اطلاعات موجود در این برگه مهم است بنابراین با حفظ و نگهداری آن دقت کنید. در این برگه تاریخ و مکان حضور شما در دانشگاه برای شرکت در جلسه توجیهی مشخص شده و لازم است در زمان مشخص شده در دانشگاه حضور یابید.

۱۲) چاپ فرم‌های ثبت نام : در این مرحله فرم‌های ثبت نام خود را چاپ کرده و همراه سایر مدارک مورد نیاز به سالن اندیشه واقع در دانشکده پزشکی تحویل نمایید.

۱۳) ثبت نام شما در این مرحله به پایان رسیده و باید منتظر دریافت پیام کوتاه جهت مرحله انتخاب واحد باشید.

۱۴) چاپ نتیجه انتخاب واحد : پس از دریافت پیام کوتاه مبنی بر انجام شدن انتخاب واحد ترم اول ، می توانید با مراجعه به قسمت مشاهده نتیجه انتخاب واحد ، برنامه درسی ترم اول خود را مشاهده و چاپ بگیرید.

مدارک لازم جهت ثبت نام

 مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکترای تخصصی

۱- اصل و دو برگ تصویر مدرک فوق  لیسانس

  • الف- در صورتی که پذیرفته شده به تازگی از مقطع قبلی فارغ التحصیل شده باشد و به دلیل عدم صدور مدرک نتواند اصل مدرک کارشناسی ارشد خود را تحویل دهد با ارائه اصل گواهی معتبر فراغت از تحصیل دوره کارشناسی ارشد با قید تاریخ فارغ التحصیلی و معدل و سپردن وثیقه برابر دستور العمل  ثبت نام می نماید،  وثیقه با تحویل اصل مدرک عودت خواهد شد.

۲- سه برگ تصویر ازتمام صفحات شناسنامه

۳- یک برگ فتوکپی کارت ملی

۴- عکس ۶ قطعه

۵-مدرک نظام وظیفه ( مخصوص برادران ) دوبرگ تصویر از کارت پایان خدمت یامعافیت دائم

۶-ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل

۷-مدرک نظام وظیفه ( مخصوص برادران ) دوبرگ تصویر از کارت پایان خدمت یامعافیت دائم

۸-ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل

مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد

۱- اصل و دو برگ تصویر مدرک لیسانس

  • نکته : در صورتی که پذیرفته شده به تازگی از مقطع قبلی فارغ التحصیل شده باشد و به دلیل عدم صدور مدرک نتواند اصل مدرک کارشناسی خود را تحویل دهد با ارائه اصل گواهی معتبر فراغت از تحصیل دوره کارشناسی با قید تاریخ فارغ التحصیلی و معدل و سپردن وثیقه برابر دستور العمل  ثبت نام می نماید،  وثیقه با تحویل اصل مدرک عودت خواهد شد.

۲- سه برگ تصویر ازتمام صفحات شناسنامه

۳- یک برگ فتوکپی کارت ملی

۴- عکس ۶ قطعه

۵-مدرک نظام وظیفه ( مخصوص برادران ) دوبرگ تصویر از کارت پایان خدمت یامعافیت دائم

۶-ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل

۷-مدرک نظام وظیفه ( مخصوص برادران )

الف) دوبرگ تصویر از کارت پایان خدمت یامعافیت دائم ب) اخذ معافیت تحصیلی از پلیس ۱۰+ و ارائه به دفتر نظام وظیفه دانشگاه ج) ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل د) ارائه گواهی موافقت محل کار با ادامه تحصیلی برای متعهدین خدمت در سازمان ها و وزارت خانه ها (مانند وزارت آموزش و پرورش) ه) گواهی اشتغال به تحصیل در حوزه های علمیه و موافقت با تحصیل فرد در دانشگاه برای طلاب

۸- کارت شناسایی اتباع خارجه (پسران)

مدارک لازم ثبت نام پذیرفته شدگان رشته های غیرپزشکی و پزشکی 

۱- اصل و دو برگ تصویر مدرک پیش دانشگاهی

  • الف- چنانچه پذیرفته شده به تازگی از مقطع قبلی فارغ التحصیل شده باشد و به دلیل عدم صدور مدرک اصل مدرک مقطع پایه خود را در اختیار نداشته باشد، می تواند با ارائه گواهی معتبر فراغت از دوره پیش دانشگاهی و وثیقه به مبلغ مندرج در دستورالعمل ثبت نام و سپردن تعهد مبنی بر ارائه اصل مدرک پیش دانشگاهی ثبت نام می نماید.
  • ب- برای پذیرفته شدگان رشته پزشکی مبلغ وثیقه مطابق دستور العمل  می باشد.
  • ج- وثیقه با تحویل اصل مدرک پیش دانشگاهی عودت خواهد شد.

۲- دوسری تصویر از تمام صفحات شناسنامه

۳- دو برگ تصویر کارت ملی

۴- عکس ۶ قطعه

۵- اصل و دوبرگ تصویر پایان خدمت یامعافیت دائم( مخصوص برادران )

الف- در صورت داشتن برگه سبزاعزام به خدمت ( اصل وتصویر )

۶- ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل

۷-فرم سلامت و گواهی پزشک معتمد دانشگاه برای دانشجویان رشته های خاص ( رشته های علوم پزشکی و رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی )

۸-فیش پرداخت شهریه و فیش خدمات آموزشی

مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ناپیوسته

۱- اصل و دو برگ تصویر مدرک کاردانی

  • الف- در صورتی که پذیرفته شده به تازگی از مقطع قبلی فارغ التحصیل شده باشد و به دلیل عدم صدور مدرک نتواند اصل مدرک کاردانی خود را تحویل دهد با ارائه اصل گواهی معتبر فراغت از تحصیل دوره کاردانی باقید تاریخ فارغ التحصیلی و معدل و  سپردن وثیقه مطابق دستورالعمل  ثبت نام نماید.وثیقه با تحویل اصل مدرک عودت خواهد شد.

۲- سه سری تصویر ازتمام صفحات شناسنامه

۳- دو برگ تصویر از کارت ملی

۴- ۶ قطعه عکس پرسنلی ۴*۳

۵- ارائه مدرک نظام وظیفه عمومی ( مخصوص برادران ) و اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم به همراه دوبرگ تصویر از آن ها

۶-ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل

۷- حکم کارگزینی برای پذیرفته شده شاغل در آموزش و پرورش

  • نکته مهم  : در خصوص دانشجویان کارشناسی پیوسته بدون آزمون، ارسال مدرک دیپلم علاوه بر آخرین مدرک تحصیلی الزامی است.

 

مدارک قابل قبول دوره های مختلف دانشگاه

مقطع شروع به تحصیل  مدرک پایه قابل قبول جهت ثبت نام  حداکثر تاریخ فراغت از تحصیل
 کاردانی ناپیوسته  – مدرک پیش دانشگاهی – دیپلم متوسطه نظام قدیم – دیپلم متوسطه نظام جدید  ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور

 ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه

 کارشناسی پیوسته  – مدرک پیش دانشگاهی – دیپلم متوسطه نظام قدیم – دیپلم متوسطه نظام جدید

 – مدرک کاردانی (مشمولین به شرط نداشتن منع نظام وظیفه )

 ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور

 ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه

 دکتری عمومی  – مدرک پیش دانشگاهی – دیپلم متوسطه نظام قدیم – دیپلم متوسطه نظام جدید  ورودیهای مهر و بهمن : حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور
 کارشناسی ناپیوسته  – مـدرک کـاردانی  ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور

 ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه

 کارشناسی ارشد ناپیوسته  – مدرک کارشناسی  ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور

 ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه

 دکتری تخصصی  – مدرک کارشناسی ارشد  ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور

 ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه

 

نظام وظیفه

نحوه اخذ مجوزتحصیلی (معافیت تحصیلی ) از پلیس +۱۰

دانشجویان مشمول بعد از انجام مراحل اینترنتی ثبت نام در سایت ثبت نام دانشجویان جدیدالورود (rs.iaun.ac.ir) و تایید اولیه وضعیت نظام وظیفه و واریز شهریه لازم است با مراجعه به سایت ثبت نام دانشجویان جدیدالورود مراحل زیر را انجام و مدارک ذیل را تهیه نموده و سپس به پلیس+۱۰ شهرستان نجف آباد مراجعه و مجوز ثبت نام(معافیت تحصیلی) را اخذ و به دفتر امور مشمولین دانشگاه تحویل نمایند تا ثبت نام آنان قطعی گردد.

۱-چاپ معرفی نامه به پلیس+۱۰: سه برگ شامل فرم ب ( درخواست معافیت دانشگاه که دارای امضاء الکترونیکی معاون دانشجویی می باشد) به همراه تصویر مدرک تحصیلی مقطع قبلی که در سایت ثبت نام به تایید دفتر نظام وظیفه دانشگاه رسیده باشد + جدول پیوست

۲-مراجعه به دفتر امور مشمولین حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه جهت مهر نمودن فرمهای چاپ شده

۳-همراه داشتن کپی و اصل شناسنامه

۴-همراه داشتن کپی و اصل کارت ملی

۵-تهیه یک قطعه عکس پرسنلی ۴*۳ (ترجیحا سیاه و سفید)

۶-فرم انصراف و اعلام اتمام معافیت تحصیلی دانشگاه یا رشته قبلی (برای دانشجویانی که انصرافی و ثبت نام مجدد هستند)

۷-برگه اعزام به خدمت (در صورت داشتن برگه اعزام به خدمت)

۸- مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+

تذکر مهم : با توجه به اینکه ثبت نام دانشجویان مشمول موقت و منوط به موافقت سازمان وظیفه عمومی ناجا (پلیس+۱۰) می باشد ، شایسته است از تاریخ ثبت نام حداکثر طی مدت سه هفته نسبت به اخذ مجوز مذکور اقدام و اصل آنرا به دفتر امور مشمولین حوزه معاونت دانشجویی تحویل و تصویر آن را نیز نزد خود نگاه دارید . بدیهی است از شرکت در آزمون پایان ترم (جاری) دانشجویانی که مجوز خود را اخذ نکرده و تحویل نداده اند ممانعت بعمل می آید.

اطلاعات عمومی نظام وظیفه

  • وظیفه اصلی دفتر نظام وظیفه دانشگاه (دفتر امور مشمولین و معافیت ها) احراز و کنترل وضعیت دانشجویان پسر از لحاظ مقررات وظیفه عمومی می باشد.
    با توجه به قانون وظیفه عمومی کشوری پسران ایرانی به محض ورود به سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت وظیفه عمومی شناخته شده و لازم است خود را جهت انجام خدمت سربازی به سازمان وظیفه عمومی ناجا معرفی نمایند.چنانچه فردی قصد تحصیل در سن مشمولیت را داشته باشد بایستی بلافاصله پس از ثبت نام در دانشگاه فرم های مربوط را از دانشگاه اخذ و از دفاتر پلیس+۱۰ معافیت تحصیلی اخذ نماید.
  • متناسب با مقررات و دستورالعمل هایی که هر ساله از سوی سازمان وظیفه عمومی به دانشگاهها ابلاغ می گردد ، اقدامات ذیل در این دفتر انجام می پذیرد.

الف ) دانشجویان دارای کارت پایان خدمت و معافیت دائم و به طور کل دانشجویانی که مشمول خدمت وظیفه عمومی نخواهند شد مدارک مثبته نظام وظیفه خود(شامل کارت پایان خدمت، معافیت دایم، معافیت موقت کالت یا پزشکی و …) را  در بدو ثبت نام اسکن می نمایند تا بر مبنای مدرک اسکن شده ثبت نام آنان مورد تایید اولیه قرار گیرد. بدیهی است برای قطعی شدن ثبت نام و برطرف شدن اشکال نظام وظیفه ، ضروری است اصل مدرک اسکن شده را حداکثر ظرف یک ماه به دفتر امور مشمولین دانشگاه ارائه نمایند در غیر اینصورت فایل آنها اشکالدار بوده و ثبت نام آنها قطعی نخواهد شد.

ب) معافیت تحصیلی : سایر دانشجویان که اصطلاحا مشمول خوانده می شوند لازم است در بدو ثبت نام معافیت تحصیلی خود را از دفاتر پلیس +۱۰ شهرستان نجف آباد اخذ و حداکثر سه هفته بعد به دفتر امور مشمولین دانشگاه ارائه نمایند . مدارک لازم و نحوه اخذ معافیت تحصیلی و همچنین آدرس و شماره تلفن دفاتر پلیس+۱۰ درهمین سایت درج گردیده است.

سنوات مجاز تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلی :

۱- کاردانی ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته ( ۳ سال )

۲- دکتری ناپیوسته ( ۶ سال )

۳- کارشناسی پیوسته (۵ سال )

۴- دکتری حرفه ای ( ۸ سال )

تبصره ۱: افزایش سنوات مجاز تحصیل

دانشجویان مشمولی که در سنوات مجاز تحصیل ، فارغ التحصیل نشوند. برای ادامه تحصیل نیاز به تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه دارند تا با مکاتبه با دفاتر پلیس+۱۰ برایشان درخواست افزایش سنوات گردد. بدیهی است دانشجویانی که مجوز سنوات اخذ نکرده باشند ، غایب محسوب شده و اجازه ادامه تحصیل نخواهد داشت.

تبصره ۲ : تغییر رشته یا دانشگاه با ثبت نام مجدد

دانشجویان مشمول در کل دوران تحصیل (از کاردانی تا دکترا) صرفا یک بار می توانند انصراف داده وبا ثبت نام  مجدد(چه با آزمون یا بدون آزمون فرقی نمی کند) ، (تغییر رشته یا محل تحصیل یا هردو ) معافیت تحصیلی جدید دریافت نمایند . مدت تحصیل رشته و مقطع  قبلی جزو سنوات رشته و مقطع جدید محسوب نمی گردد.

ج) اعلام اتمام معافیت تحصیلی : دانشجویان مشمول به محض قطع ارتباط با دانشگاه به عناوین ذیل به سازمان وظیفه عمومی معرفی می گردند.

۱- فارغ التحصیل

۲- ترک تحصیل

۳- انصراف

۴ – اخراج

تبصره : دانشجویان فوق الذکر از زمان اتمام معافیت تحصیلی به مدت یک سال مهلت دارند تا به خدمت وظیفه اعزام و یا در صورت داشتن شرایط مجددا مشغول تحصیل گردند. در غیر اینصورت غایب محسوب می شوند.

تذکرخیلی مهم: دانشجویان اخراجی و دانشجویانی که برای بار دوم «انصراف داده یا ترک تحصیل کرده باشند» باشند اجازه ادامه تحصیل را ندارند. دانشجویان فارغ اتحصیل فقط اجازه تحصیل در مقطع بالاتر را دارند.

تبصره: دانشجویان مقطع کارشناسی در صورت طی بیش از شش نیمسال و فراغت از تحصیل با مدرک معادل کاردانی ، حق ادامه تحصیل نداشته و باید خود را به نظام وظیفه معرفی نمایند.

د) صدور گواهی های اشتغال به تحصیل ویژه سازمان وظیفه عمومی:

انواع گواهی های اشتغال توسط اداره کل آموزش دانشگاه انجام می شود. در موارد خاص دانشجویان مشمولی که دارای معافیت تحصیلی می باشند صرفا گواهی هایی که به معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر می شود شامل گواهی جهت درخواست معافیت های کفالت و موارد خاص و همچنین گواهی خروج از کشور جهت سفرهای ورزشی و علمی می توانند از دفتر امور مشمولین و معافیت های دانشگاه (ساختمان معاونت دانشجویی) دریافت نمایند.

دانشجویان مشمول متقاضی خروج از کشور برای سفرهای زیارتی و سیاحتی فقط لازم است به سامانه http://services.epolice.ir مراجعه نموده و با وارد نمودن کد ملی(به عنوان نام کاربری) و کد سخا(به عنوان رمز عبور که باید از دفاتر پلیس+۱۰ بگیرید) وارد سامانه شوید. سپس در قسمت خروج از کشور، تاریخ سفر وکشورمقصد را مشخص نمایید. در صورتی که فایل شما (شهریه و آموزش و …) اشکالدار نباشد، خروج از کشور شما بررسی و از طریق سامانه وظیفه عمومی به تایید دانشگاه خواهد رسید. لذا به هیچ وجه مراجعه به دانشگاه و گرفتن گواهی اشتغال برای سفرهای زیارتی و تفریحی لازم نیست.         

  

ضوابط خروج از کشور دانشجویان مشمول (دارای معافیت تحصیلی)

مطابق بخشنامه شماره ۱۱/۷۹۴ مورخ ۹۶/۰۵/۰۸ جهت بررسی درخواست خروج از کشور مشمولان وظیفه عمومی لازم است همزمان با درخواست خود در سامانه خدمات الکترونیک نیروی انتظامی به آدرس  http://services.epolice.ir مبلغ ۱۰۰۰۰۰ ریال به حساب شماره ۰۱۰۴۴۶۰۴۴۶۰۰۴ بانک ملی بنام سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واریز و فیش آنرا به این دفتر امور مشمولین حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه فرمایید.

*خروج از کشور سفرهای زیارتی و سیاحتی :‌‌ مراجعه به سامانه http://services.epolice.ir و با وارد نمودن کد ملی(به عنوان نام کاربری) و کد سخا(به عنوان رمز عبور که باید از دفاتر پلیس+۱۰ بگیرید) وارد سامانه شوید. سپس در قسمت خروج از کشور، تاریخ سفر وکشورمقصد را مشخص نمایید. در صورتی که فایل شما (شهریه و آموزش و …) اشکالدار نباشد، خروج از کشور شما بررسی و از طریق سامانه وظیفه عمومی به تایید دانشگاه خواهد رسید. لذا گرفتن تاییدیه کتبی و یا هر گونه گواهی اشتغال به تحصیل برای سفرهای زیارتی و تفریحی لازم نیست.  

*گواهی خروج از کشور جهت سفرهای علمی و ورزشی : پس از تهیه مدارک و مستندات لازم برای سفرهای علمی و ورزشی در قالب فرم های دو امضا و سه امضاء توسط دفتر امور مشمولین و معافیت های حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تهیه و پس از تایید ریاست محترم دانشگاه جهت تایید معاونت محترم دانشجویی و فرهنگی سازمان مرکزی تحویل متقاضی خواهد شد.

*تذکر مهم: سامانه http://services.epolice.ir  فقط برای سفرهای زیارتی و تفریحی است. ولی پرداخت فیش ۱۰۰۰۰۰ ریالی برای کلیه سفرها الزامی است.

دانشجویان شاهد و ایثارگر

دانشجوی شاهد و ایثارگر به آن دسته از دانشجویانی اطلاق می گردد که حائز یکی از شرایط ایثارگری زیر باشند:

۱ – فرزند و همسر شهید
۲ – فرزند و همسر و شخص آزاده
۳ – فرزند و همسر و شخص جانباز ۲۵٪ به بالا

مدارک مورد نیاز:
۱ – تصویر دو طرف کارت ایثارگری و یا معرفی نامه از طرف بنیاد شهید
۲ –  تصویر صفحه اول شناسنامه
۳ – تصویر دو طرف کارت ملی

قوانین و ضوابط کلی

کلیه پذیرفته شدگان دوره کارشناسی پیوسته که موفق به اتمام دوره پیش دانشگاهی نشده اند، به هیچ وجه حق ثبت نام ندارند و هیچگونه اقدامی برای آنان میسر نمی باشد. اینگونه افراد ملزم به گذراندن دوره پیش دانشگاهی بوده و پس از فراغت از تحصیل در دوره مذکور می توانند با ارائه گواهی اتمام دوره و سایر مدارک لازم در اولین فرصت و قبل از انقضای مدت اعتبار قبولی خود (حداکثریکسال) غیر از رشته پزشکی و پیراپزشکی، به واحد دانشگاهی مراجعه تا در صورت وجود ظرفیت درخواست آنان بررسی و اعلام نظر گردد.

از پذیرفته شدگان برخی از رشته های خاص مانند رشته های پرستاری ، مامائی ، بهداشت خانواده ، تربیت بدنی و علوم ورزشی که طبق مندرجات دفترچه راهنمای آزمون سراسری دارای شرایط ویژه ای از لحاظ قد مناسب برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی ، نداشتن نقص عضو ، موفقیت در تست های مربوط و اخذ گواهی از پزشک معتمد دانشگاه در صورت داشتن شرایط لازم، ثبت نام به عمل خواهد آمد در غیر اینصورت پذیرش آنان منتفی خواهد شد.

از پذیرفته شدگان رشته های علوم پزشکی، هنر، زبان های خارجی و الهیات و معارف اسلامی علاوه بر گزینش صلاحیت های عمومی ، گزینش اخلاقی جداگانه به عمل خواهد آمد.

کلیه پذیرفته شدگان موظف به طی نمودن مراحل ثبت نام مندرج در برگه راهنما و اطلاعیه های مربوط که در اختیار آنان قرار گرفته است می باشند .ضمناً پذیرفته شدگان ملزم به ارایه درخواست تائیدیه تحصیلی می باشند.

دارندگان مدارک معادل حتماً به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه فرمایند.

عضویت دانشجویان جدیدالورود در کتابخانه های دانشگاه در مقاطع دو هفته ای انجام می شود. به این صورت که کلیه دانشجویانیکه تا ۱۵ مهرماه همه مراحل ثبت نام و انتخاب واحد خود را تکمیل نمایند، از روز ۱۹ مهرماه بدون نیاز به هر گونه اقدامی از طرف دانشجو به عضویت همه کتابخانه های دانشگاه در آمده و سایر دانشجویانیکه بعد از تاریخ مذکور اقدام به ثبت نام و انتخاب واحد نمایند، از اول آبانماه بطور خودکار به عضویت کتابخانه های دانشگاه در خواهند آمد. این روند یعنی عضویت خودکار اعضا در مقاطع دو هفته ای تا پایان ثبت نام همه دانشجویان جدیدالورود ادامه خواهد یافت.

تذکر: جهت استفاده و امانت منابع کتابخانه ها ارائه کارت دانشجویی و یا کارت شناسایی عکسدار الزامی است.جهت رزرو و یا تمدید کتابهای امانی باید از وب سایت دانشگاه (iaun.ac.ir) و لینک مربوط به کتابخانه استفاده کرد که البته برای اینکار نیاز به نام کاربری و کلمه عبور است که نام کاربری به صورت پیش فرض شماره شناسایی دانشجو (مثلا ۳۹۲۰۱۰۸۲) و کلمه عبور، کد ملی در نظر گرفته می شود.

شایان ذکر است تعداد کتب قابل امانت برای دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی ۳ جلد به مدت ۱۴ رزو، کارشناسی ارشد ۵ جلد به مدت ۳۰روز، دکتری حرفه ای ۵ جلد به مدت ۳۰روز و دکتری(phd) 10 جلد به مدت ۳۰ روز می باشد. تاخیر در بازگرداندن هر جلد کتاب مشمول جریمه ای معادل ۱۰۰۰ ریال به ازائ هر یک روز می شود.

احراز هویت و تشکیل پرونده

دانشجویان عزیز ورودی جدید پس از پایان مرحله اول (ثبت نام اینترنتی) واخذ شماره شناسایی با مراجعه به همین سامانه فرم های ثبت نام تکمیل شده ی خود را چاپ و به همراه مدارک لازم به سالن اندیشه دانشکده پزشکی تحویل نمایید. و پس از تشکیل پرونده با اخذ رسید تشکیل پرونده و ارائه آن به اداره برنامه ریزی آموزشی نتیجه انتخاب واحد و برنامه درسی خود را دریافت نمایید و بر اساس آن برای شرکت در کلاس ها به دانشکده مربوط مراجعه نمایید.

 

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده

۱- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و در صورت عدم وجود اصل  مدرک تحصیلی بانضمام وثیقه بانکی

۲- فرم‌های چاپ شده ثبت نام اینترنتی از بخش (چاپ فرم‌های ثبت نام) در سامانه ثبت نام اینترنتی

۳- شش قطعه عکس ۴*۳

۴- تصویر مدرک نظام وظیفه (ویژه آقایان)

۵- یک سری تصویر شناسنامه از تمام صفحات

۶- یک سری تصویر پشت و روی کارت ملی

اتباع غیرایرانی

پذیرش دانشجویان غیر ایرانی که ورود و تحصیل آنان تابع ضوابط و مقررات سازمان سنجش و پذیرش است که پس از اعلام نتایج مرکز آزمون دانشگاه با ورود  به سامانه RS ثبت نام اولیه نموده و با مراجعه به اداره پذیرش و کارشناس مربوطه نسبت به اخذ مجوز ادامه تحصیل اقدامات لازم را انجام داده و با تعهد تا اخذ روادید تحصیلی ثبت نام موقت انجام می شود.

 متأخرین

هر سال در زمانهای مقرر شده برای ثبت نام در دو نوبت مهر و بهمن ماه،  براساس بخشنامه های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، از پذیرفته شدگان کلیه مقاطع سالهای قبل ( به جز گروه علوم پزشکی)، که به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشده اند ( متقاضیان مشمول در صورت نداشتن منع نظام  وظیفه )، با در نظر گرفتن بخشنامه مربوطه، ثبت نام با تاخیر انجام می شود.

متقاضیان حدنصابی

به دلیل عدم احراز حد نصاب لازم تشکیل یک کلاس، ممکن است رشته یا دوره مذکور برگزار نگردد که در این خصوص کمیته جایابی تصمیم گیری خواهد نمود.

همچنین ببینید

همیار دانش آموز

دانش آموز گرامی  دفتر هدایت تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر به عنوان رسالت اجتماعی …