تماس با دانشگاه : 14-33660011-031    فاکس : 33660088-031
۸:۳۷ سه شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
Language : FA |
خانه / هدایت تحصیلی / پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ

نظام وظیفه:

پرسش۱- مشمول به چه کسی می گویند؟

پاسخ: به دانشجویان پسر که اولا به سن ۱۸ سالگی تمام رسیده (متولدین ۷۸ و قبل از آن) وثانیا تاکنون خدمت وظیفه عمومی را به اتمام نرسانده و یا معافیت دایم نگرفته اند، مشمول گفته می شود.

پرسش۲:برای ثبت نام مشمولین چه مدارکی لازم است؟

پاسخ :مدارک سجلی و مدرک تحصیلی مقطع قبل

پرسش۳:مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام مشمولین باید چه مشخصاتی داشته باشد.

پاسخ:دارای تاریخ شروع و پایان تحصیل ، ارزش مدرک تحصیلی و معدل باشد.(مانند گواهی موقت پیش دانشگاهی یا نامه اتمام معافیت مقاطع دانشگاهی)

پرسش ۴: وضعیت نظام وظیفه دانشجویان انصرافی که متقاضی ثبت نام مجدد در دانشگاه هستند چیست؟

پاسخ: این عزیزان در سامانه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود گزینه مربوطه(دانشجوی انصرافی-آزمون مجدد) را انتخاب نموده و سپس علاوه بر مدرک تحصیلی ، نامه انصراف خود را نیز اسکن نمایید.

پرسش۵: نامه انصراف چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

پاسخ:نامه انصراف (نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی رشته قبلی ) باید خطاب به سازمان وظیفه عمومی صادر شده و تاریخ شروع به تحصیل و تاریخ انصراف از تحصیل در آن مشخص باشد.

تذکر۱:‌ دانشجویان مشمول در کل دوران تحصیل (از کاردانی تا دکترا) صرفا یک بار می توانند انصراف داده وبا ثبت نام  مجدد(چه با آزمون یا بدون آزمون فرقی نمی کند) ، (تغییر رشته یا محل تحصیل یا هردو ) معافیت تحصیلی جدید دریافت نمایند . مدت تحصیل رشته و مقطع  قبلی جزو سنوات رشته و مقطع جدید محسوب نمی گردد. لذا به هر مشمول فقط یک فرصت انصراف و ثبت نام مجدد داده می شود.

تذکر۲: کلیه دانشجویان انصرافی از تاریخ انصراف تا ثبت نام مجدد از یک سال فرجه برخوردارند. مطابق ضوابط ثبت نام مجدد دانشجویانی که برای بار دوم انصراف داده و یا بیش از یکسال از انصراف آنها گذشته باشد امکان پذیر نمی باشد.

پرسش ۶: مدت مجاز تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، برای دانشجویان مشمول ، چند سال و چند ترم ، می باشد؟

پاسخ:بر اساس آخرین دستورالعمل سازمان وظیفه عمومی کشور مدت مجاز تحصیل (دانشجویان مشمول ورودی ۱۳۹۰ و بعد از آن) ، در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح ذیل می باشد.

۱- کاردانی ناپیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته (۳سال ) معادل شش ترم

۲- دکتری ناپیوسته ( ۶ سال ) معادل دوازده ترم

۳- کارشناسی پیوسته (۵سال ) معادل ده ترم

۴- دکتری حرفه ای (۸سال) معادل ۱۶ ترم

تذکر۱:مدت مجاز تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته برای دانشجویان ورودی ۱۳۸۹ و قبل از آن ۶ سال تحصیلی معادل ۱۲ ترم بوده است. بدین ترتیب سقف مجاز تحصیل برای دانشجویان کارشناسی پیوسته ورودی مهرماه ۸۹ و ۹۰ حداکثر تا ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ بوده و در صورت نیاز به فرصت بیشتر باید قبل از تاریخ مذکور نسبت به اخذ مجوز لازم اقدام نمایند.

تذکر۲: برای محاسبه تعداد ترم های استفاده شده ، تاریخ شروع معافیت تحصیلی ، معیار و ملاک بوده و ترمهای مرخصی های تحصیلی ( با احتساب و بی احتساب و…) همه جزء سنوات محسوب می گردند. مثلا دانشجویان مشمول مقطع کارشناسی پیوسته ورودی مهرماه ۹۲ که شروع معافیت تحصیلی شان از ۰۱/۰۷/۱۳۹۲ درج گردیده است ، فارغ از اینکه چند ترم مرخصی یا …. بوده اند، فرصت تحصیلشان در ۳۱/۰۶/۱۳۹۷ به اتمام خواهد رسید.

تبصره ۱: نحوه اخذ مجوز افزایش سنوات مجاز تحصیل :

دانشجویان مشمولی که در سنوات مجاز تحصیل ، فارغ التحصیل نشوند. برای ادامه تحصیل ابتدا باید به اداره کل آموزش دانشگاه (پشت دانشکده پرستاری و پزشکی) مراجعه و درخواست افزایش سنوات خود را به تصویب کمسیون موارد خاص دانشگاه برسانند سپس با مراجعه به دفتر امور مشمولین دانشگاه با معاونت وظیفه عمومی نجف آباد (دفاتر پلیس+۱۰) مکاتبه و مجوز سنوات ارفاقی خود را اخذ نمایند. بدیهی است در صورتی که دانشجوی مشمول مجوزات لازم را نداشته باشد ، غایب محسوب شده و اجازه ادامه تحصیل نخواهد داشت. ضمنا در صورت تصویب کمسیون موارد خاص و انجام مکاتبات لازم ، حداکثر دو نیمسال تحصیلی سنوات ارفاقی توسط پلیس +۱۰ صادر خواهد شد. در صورتی که دانشجوی مشمول در مدت سنوات ارفاقی اخذ شده فارغ التحصیل گردد ،از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرجه و فرصت دارد تا نسبت به معرفی خود به سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اقدام و یا در مقاطع بالاتر ثبت نام نموده و معافیت تحصیلی جدید اخذ نماید.

درصورتی که دانشجوی مشمول در مدت سنوات ارفاقی فارغ التحصیل نشود ، مجددا باید درخواست افزایش سنوات خود را به کمسیون موارد خاص آموزشی ارایه نموده تا اقدامات بعدی جهت اخذ مجوز تحصیل در فرجه یکساله (که اصطلاحا سنوات اخراجی گفته می شود) به عمل آید. سنوات اخراجی بدین معنی است که دانشجو از فرجه یکساله خود استفاده می کند و در تاریخ اتمام فرجه یکساله با هر مدرکی باید به خدمت اعزام گردد، در غیر اینصورت غایب محسوب شده و حق ادامه تحصیل نخواهد داشت.

پرسش ۷: منظور از «فرجه معرفی» یا «فرجه یک ساله» چیست؟

پاسخ: ،کلیه دانشجویان مشمول دارای معافیت تحصیلی ، از تاریخ قطع ارتباطشان با دانشگاه (یعنی از تاریخ فارغ التحصیلی، اخراج ، انصراف و ترک تحصیل ) یک سال فرصت دارند خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا معرفی و نسبت به ارسال «دفترچه اعزام به خدمت» یا در صورت داشتن شرایط ادامه تحصیل نسبت به دریافت «معافیت تحصیلی جدید» اقدام نمایند. در غیر اینصورت غایب شناخته می شوند.

تاریخ فارغ التحصیلی، اخراج ، انصراف و ترک تحصیل دانشجو توسط کارشناسان محترم آموزش دانشگاه مشخص و پس از اعلام به دفترامور مشمولین دانشگاه بلافاصله به سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام می گردد.

پرسش ۸: برگ اعلام اتمام معافیت تحصیلی چیست؟

این نامه برای دانشجویان مشمول دارای معافیت تحصیلی ، بلافاصله پس از اعلام آموزش مبنی بر فارغ التحصیلی، اخراج ، انصراف و ترک تحصیل توسط دفترامور مشمولین دانشگاه صادر و طی آن دانشجوی مشمول به سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی معرفی می گردند. برگه اتمام معافیت تحصیلی که تنها مدرک قابل تحویل به دانشجویان مشمول فارغ التحصیل می باشد دارای تاریخ فارغ التحصیلی ، ارزش مدرک دریافتی و معدل کل بوده و برای ارایه به پلیس +۱۰ به منظورتکمیل دفترچه اعزام به خدمت یا ثبت نام در مقاطع بالاتر کفایت می کند.

پرسش ۹: سامانه خروج از کشور چیست ؟
پرسش ۱۰: برای ورود به این سامانه به چه چیزهایی لازم داریم؟

پاسخ :کد ملی(به عنوان نام کاربری) و کد سخا (به عنوان رمز عبور که باید از دفاتر پلیس+۱۰ بگیرید).

پرسش ۱۱: برای گرفتن کد سخا از پلیس+۱۰ چه مدارکی لازم است آیا هزینه ای هم دارد ؟

پاسخ: فقط کارت ملی و هزینه ای هم ندارد.

پرسش ۱۲: وقتی وارد سامانه http://services.epolice.ir شدییم چه قسمتی را کلیک کنیم؟

پاسخ: قسمت خروج از کشور : در قسمت خروج از کشور، تاریخ سفر وکشورمقصد را مشخص نمایید.

پرسش ۱۳: آیا نیازی به حضور در دانشگاه یا گرفتن گواهی می باشد؟

پاسخ :‌خیر در صورتی که فایل شما (شهریه و آموزش و …) اشکالدار نباشد، خروج از کشور شما بررسی و از طریق همین سامانه به تایید دانشگاه خواهد رسید. لذا نیازی به مراجعه به دانشگاه و گرفتن گواهی نیست.

پرسش ۱۴:در صورتی که مشکل نظام وظیفه و یا نیاز به راهنمایی داشته باشم با چه شماره ای تماس بگیرم؟

پاسخ: تماس با شماره تلفن :۱۴-۳۳۶۶۰۰۱۱-۰۳۱

شهریه :

پرسش۱- شهریه ثابت چیست ؟

پاسخ:شهریه ثابت پیش بینی مقدار هزینه های ثابتی است که بر اساس سال ورود دانشجو برآورد و تا اتمام سنوات مجاز شهریه ، به صورت ترمی اخذ میگردد.

پرسش۲:شهریه متغیر چیست ؟

پاسخ :شهریه دروس اخذ شده دانشجو بر اساس نوع درس‌( نظری ،‌عملی ، بالینی و …) که بر اساس ضوابط و دستور العملهای سازمان مرکزی دانشگاه به صورت سالانه مشمول افزایش و یا حتی کاهش میگردد.

پرسش۳:مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام مشمولین باید چه مشخصاتی داشته باشد.

پاسخ:دارای تاریخ شروع و پایان تحصیل ، ارزش مدرک تحصیلی و معدل باشد.(مانند گواهی موقت پیش دانشگاهی یا نامه اتمام معافیت مقاطع دانشگاهی)

پرسش۴:سنوات مجاز تحصیل از نظر شهریه ؟

پاسخ:

تعداد ترم مجاز تحصیل بر اساس بخشنامه های شهریه دانشگاه که براساس مقطع تحصیلی متفاوت است.

۱-کاردانی و کارشناسی ناپیوسته سه سال – ۶ ترم

۲-کارشناسی پیوسته شش سال – ۱۲ ترم

۳-کارشناسی ارشد ناپیوسته دو و نیم سال – ۵ترم

۴-دکترای حرفه ای (پزشکی) هفت سال- ۱۴ ترم

۵-دکترای تخصصی چهار و نیم سال -۹ ترم

پرسش۵:اگر سنوات تحصیلی مجاز به اتمام برسد ، شهریه چگونه محاسبه می شود؟

پاسخ: در صورت مجوز ادامه تحصیل ، شهریه مطابق دانشجویان جدید الورود محاسبه میشود.

پرسش۶:شهریه هر رشته ؟

پاسخ: شهریه علی الحساب هر رشته در جدول فوق ثبت شده که بر اساس تغییرات دستورالعمل هر سال اخذ میگردد.

پرسش۷:شهریه را چگونه می توان پرداخت کرد؟

قبل از شروع ترم یا ثبت نام ، معادل شهریه ثابت دانشجو، فایل ایشان بدهکار میشود که واریز و مابقی شهریه ( شهریه متغیر) بر اساس واحدهایی که انتخاب مینماید ، تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم بایستی پرداخت شود .

پرسش۸:نحوه پرداخت شهریه برای دانشجویان جدید الورود؟

در قسمت امور ثبت نام پذیرفته شدگان (فوق)- منوی راهنمای ثبت نام ،‌پس از طی نمودن مراحل یک تا هشت ، مرحله واریز شهریه آغاز که پس از انجام عملیات مربوط ، پول به حساب دانشگاه منتقل میشود.

نقل و انتقالات :

پرسش۱-نحوه ثبت نام نقل و انتقالات و شرایط آن به چه صورت میباشد؟

پاسخ:مراجعه به سایت منادا به آدرس //monada.iau.ir و مطالعه راهنمای مطالب و شیوه نامه نقل و انتقالات.

پرسش۲:چگونه از نتیجه ثبت نام اطلاع پیدا کنیم ؟

پاسخ : نتیجه در صفحه اول سایت منادا برای هر دانشجو درج می گردد .

پرسش۳:جهت وارد شدن به سایت نسبت به شماره دانشجویی من خطا می دهد ؟

پاسخ:باید حتما با شماره دانشجویی سازمان که بر روی کارت دانشجویی درج گردیده است وارد شوید نه شماره شناسایی واحد

پرسش۴:آیا بعد از پرداخت هزینه بررسی مدارک در سایت در صورت انصراف هزینه عودت داده می شود

پاسخ:خیر.

پرسش۵:زمان ثبت نام در سایت منادا چه زمانی هست ؟

پاسخ: جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۵ خرداد لغایت ۱۵ تیر و نیمسال دوم تحصیلی ۱۵ آذر لغایت یکم دی، ضمنا زمان دقیق از طریق سامانه منادا اطلاع رسانی میگردد.

پرسش۶:زمان ثبت نام ترم تابستان چه موقع می باشد ؟

پاسخ: ترم تابستان نیاز به ثبت نام در سایت منادا ندارد و باید فرم درخواست میهمانی را از گروه آموزشی خود در دانشکده مربوطه دریافت و تکمیل نمایید.

صندوق رفاه :

پرسش۱-زمان پرداخت وام چه موقع می باشد؟

پاسخ:از ترم بهمن ماه جهت نیمسال دوم.

پرسش۲:مبلغ وام چقدر می باشد؟

پاسخ : جهت دانشجویان کارشناسی ده میلیون ریال

پرسش۳:آیا هرترم این نوع وام پرداخت می گردد؟

پاسخ:بله

پرسش۴:جهت درخواست وام چه مدارکی لازم است؟

پاسخ:فرم درخواست وام و یک فقره چک.

پرسش۵:آیا وام ازدواج پرداخت می کنید و مبلغ آن چقدر است؟

پاسخ: بله مبلغ پانزده میلیون ریال.

پرسش۶-مدت پازپرداخت وامهای شهریه چقدر هست؟

پاسخ: ده ماه می باشد.

پرسش۷:وامهای شهریه جهت شهریه متغییر است یا شهریه ثابت؟

پاسخ:فقط جهت شهریه متغییر می باشد.

پرسش۸-آیا وامهای بلند مدت پرداخت می کنید وزمان بازپرداخت چه زمانی می باشد؟

پاسخ:بله از طرف صندوق رفاه وزارت علوم پرداخت می گردد وزمان باز پرداخت بعداز فراغت از تحصیل می باشد.

آموزش:

پرسش۱-تفاوت بین مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته چیست؟

پاسخ: کارشناسی پیوسته که طول دوره آن معمولا چهارسال بوده و برای شروع به تحصیل در آن نیاز به مدرک کاردانی پیوسته (خواهران یا برادران دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دایم) می باشد. کارشناسی ناپیوسته: که طول دوره آن معمولا دو سال بوده و برای شروع به تحصیل در آن نیاز به مدرک فوق دیپلم (کاردانی) می باشد.

پرسش۲:تفاوت بین مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته چیست؟

پاسخ: کاردانی پیوسته ویژه فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای یا کاردانش است. این افراد برای ادامه تحصیل ملزم به ارایه مدرک دیپلم می باشند. (لازم به ذکر است در این واحد مقطع کاردانی پیوسته ارایه نمی شود) و کاردانی ناپیوسته ویژه فارغ التحصیلان با مدرک پیش دانشگاهی است.

پرسش ۳- رشته های با آزمون و بدون آزمون مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته چه رشته هایی هستند؟

پاسخ: در صفحه اول وب سایت دانشگاه آزاد نجف آباد تمامی رشته ها با نوع پذیرش در دسترس هستند.

پرسش۴- نحوه کلی ثبت نام با آزمون و بدون آزمون؟

پاسخ: رشته های با آزمون دانشگاه آزاد ابتدا از طریق آزمومن سراسری سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.azmoon.org  و رشته های بدون آزمون ( بر اساس سوابق تحصیلی) از طریق سایت www.azmoon.org و پس از اعلام نهایی نتایج پذیرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون و پیامک از طریق دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد مراجعه به سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد به نشانی rs.iaun.ac.ir و طی نمودن مراحل ثبت نام اینترنتی.

همچنین ببینید

همیار دانش آموز

دانش آموز گرامی  دفتر هدایت تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر به عنوان رسالت اجتماعی …